Menu
 
 
 
 

Vragen over het retourneren van artikelen

Wil je een artikel retourneren dat je online hebt besteld, dan is het prettig dat je weet waar je aan moet denken of rekening mee moet houden. Voor een winkelaankoop geldt geen zichttermijn. Je hebt dit artikel immers in de winkel kunnen bekijken/passen. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over retourneren van een artikel. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.

  1. Hoe lang mag ik mijn bestelling op zicht hebben?
  2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  3. Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
  4. Mag een artikel dat ik in de SALE heb gekocht ook retour?
  5. Ik heb mijn artikel ontvangen, maar deze is beschadigd. Wat nu?
  6. Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik bestelde. Wat nu?
  7. Kan ik mijn online bestelling omruilen?

1. Hoe lang mag ik mijn bestelling op zicht hebben?

Je mag je online-bestelling 14 dagen op zicht houden om te beslissen of je deze wilt behouden. Je zichttermijn gaat in op de dag dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Bij geen reactie binnen deze termijn geef je aan dat de koop is gesloten. 


2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Lees voordat je je bestelling retourneert altijd onze voorwaarden voor retour!

Geef het pakket af bij een PostNL servicepunt. Je ontvangt een verzendbewijs met een 3S-code. Hiermee kan je de retourzending volgen totdat je pakket bij ons retour ontvangen is. Kosten voor retour zijn voor eigen rekening. Vermeld ons retouradres op de verpakking:

De Splenter Schoenen | Retouren
Smidswal 4
4531 EL Terneuzen 

Retourneren via één van onze winkels is gratis.

Na ontvangst van je retourzending wordt het pakket gecontroleerd. Is je bestelling in goede orde retour ontvangen, wordt het artikel gecrediteerd/terugbetaald via dezelfde betaalmethode die je hebt aangegeven bij het plaatsen van je bestelling. Wij streven ernaar om dit dezelfde dag af te handelen, maar uiterlijk binnen 4 werkdagen.


3. Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Het artikel moet in de oorspronkelijke staat zijn. Het mag niet gedragen, beschadigd of vuil zijn. En dient geretourneerd te worden in de originele verpakking

  • Je hebt 14 dagen om te beoordelen of je de bestelling wilt houden. Je zichttermijn gaat in op de dag van ontvangst. 
  • Artikelen mogen bekeken worden en gepast, zoals je in de winkel zou doen. Is het artikel gedragen, gebruikt, beschadigd of vuil, dan mag het niet meer retour. Stuur je het toch retour, dan accepteren wij de zending niet.
  • Wil je de koopovereenkomst ontbinden dan kan je dit kenbaar maken door het Europese modelformulier te printen, in te vullen en samen met de meegeleverde pakbon bij te sluiten bij je retourpakket.
  • Je kan het ontbinden van de koopovereenkomst ook telefonisch via +31 115 728 567 kenbaar maken, of via het contactformulier. Vanaf het moment dat je ons op de hoogte hebt gebracht van je verzoek tot ontbinden van de aankoop heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen.
  • Artikelen die retour gestuurd worden dienen deugdelijk verpakt te zijn en in dezelfde verpakking waarin je het pakket hebt ontvangen. Wanneer de schoenendoos beschadigd en/of beschreven en/of beplakt is met tape/labels, kunnen wij  de schoenen niet meer in de originele staat verkopen. In dat geval accepteren wij de zending niet.
  • Kosten voor retour zijn voor eigen rekening en retour sturen is voor eigen risico.
  • Pakketten die niet op ons (retour)adres worden afgeleverd, maar op een servicepunt van andere logistieke partijen, kunnen niet geaccepteerd worden en zullen retour afzender gaan..

4. Mag een artikel dat ik in de SALE heb gekocht ook retour?

Voor artikelen die afgeprijsd zijn, gelden dezelfde voorwaarden voor retourneren


5. Ik heb mijn artikel ontvangen, maar deze is beschadigd. Wat nu?

Al onze artikelen worden zorgvuldig gecontroleerd op kwaliteit. Mocht je toch een artikel krijgen dat beschadigd is, en je hebt dit nog niet gedragen of gebruikt, meld de klacht dan zo snel mogelijk via het contactformulier. Maak foto's van de klacht en voeg deze bij. Wij zullen zo snel als mogelijk een passende oplossing aanbieden. 


6. Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik bestelde. Wat nu?

Al onze artikelen worden zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd voordat wij ze voor je verpakken en verzendklaar maken. Mocht je desondanks toch een artikel ontvangen hebben dat je niet besteld hebt, en je hebt dit nog niet gedragen of gebruikt, meld dit dan zo snel mogelijk via ons contactformulier.

Maak één of meer foto's waarop duidelijk herkenbaar is dat je een ander artikel hebt ontvangen dan je bestelde en voeg deze bij. Wij zullen zo snel als mogelijk een passende oplossing aanbieden. 


7. Kan ik mijn online bestelling omruilen?

Omruilen voor een andere kleur of maat geldt als een nieuwe bestelling. Ga naar onze webshop en bestel direct online je nieuwe keus. Doorloop het bestelproces en kies je betaalmethode. Heb je liever persoonlijk advies, kom dan langs in één van onze winkels. Onze deskundige medewerkers staan voor je klaar om je te adviseren.

Retourneren kan via  PostNL of via onze winkels. Via onze winkels is gratis. 

Na ontvangst van het pakket wordt je retourzending gecontroleerd. Is je bestelling in goede orde retour ontvangen, wordt het artikel gecrediteerd/terugbetaald via dezelfde betaalmethode die je hebt aangegeven bij het plaatsen van je bestelling. Wij streven ernaar om dit dezelfde dag af te handelen, maar uiterlijk binnen 4 werkdagen. 



Voordelen collecties

Uitstekende pasvormen
Grote collectie
Exclusief aanbod

Voordelen webshop

Gratis verzenden binnen NL (> € 75 m.u.v. sale)
Zichttermijn 14 dagen
Verzending: 1-3 werkdagen
Niet goed, geld terug

Voordelen winkels

Persoonlijk advies
Gezellige sfeer
Groot aanbod

 Wil je bericht over acties en nieuws? Schrijf je dan hier in:



Trustpilot
© 2021 De Splenter Schoenen Noordstraat 69-75 4531 GD Terneuzen +31 115 728 567 info@desplenterschoenen.nl
KvK 21007186 BTW NL005263785B01 nieuwsbrief nieuws vacatures algemene voorwaarden maak een afspraak privacybeleid cookies sitemap Quoted: Websites met méér
Om je shopervaring te verbeteren maakt De Splenter Schoenen gebruik van cookies. Door te klikken op "Akkoord" of door te navigeren op deze site ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.
Meer informatie en instellingen aanpassen    Akkoord