Menu
 
 
 
 

Vragen over het retourneren van artikelen

Wil je een artikel retourneren, is het prettig dat je weet waar je aan moet denken of rekening mee moet houden. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over retourneren van een artikel. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.

  1. Hoe lang mag ik mijn bestelling op zicht hebben?
  2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  3. Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
  4. Mag een artikel dat ik in de SALE heb gekocht ook retour?
  5. Ik heb mijn artikel ontvangen, maar deze is beschadigd. Wat nu?
  6. Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik bestelde. Wat nu?
  7. Kan ik mijn online bestelling omruilen?

1. Hoe lang mag ik mijn bestelling op zicht hebben?

Je mag je bestelling 14 dagen op zicht houden om te beslissen of je deze wilt behouden. Je zichttermijn gaat in op de dag dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. 


2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht het artikel niet aan je verwachtingen voldoen dan kan je binnen 14 dagen na ontvangst gebruik maken van je herroepingsrecht. Je mag je bestelling alleen retour sturen als het onbeschadigd en niet gebruikt of gedragen is.

Gebruik de originele verpakking om de bestelling te retourneren en print het Europese modelformulier (retourformulier) uit. Vul dit volledig in en sluit bij in het retourpakket. Vermeld ons retouradres op de verpakking:

Vanuit Nederland Vanuit overige landen
De Splenter Schoenen | Retouren
Antwoordnummer 7065
4530 PB Terneuzen 
De Splenter Schoenen | Retouren
Polenweg 12
4538 AP Terneuzen

Geef het pakket af bij een PostNL servicepunt. Je ontvangt een verzendbewijs met een 3S-code. Hiermee kan je de retourzending volgen totdat je pakket bij ons retour ontvangen is. Kosten voor retour zijn voor eigen rekening wanneer je pakket niet vanuit Nederland retour gestuurd wordt. Je kan je retourpakket ook gratis afgeven in één van onze winkels


3. Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Het artikel moet in de oorspronkelijke staat zijn. Het mag niet gedragen, beschadigd of vuil zijn. En dient geretourneerd te worden in de originele verpakking. 

  • Artikelen mogen bekeken worden en gepast. Is het artikel gedragen, gebruikt, beschadigd of vuil, dan mag het niet meer retour. Stuur je het toch retour, dan kunnen wij waardevermindering doorberekenen.
  • Je hebt 14 dagen om te beoordelen of je de bestelling wilt houden. Je zichttermijn gaat in op de dag van ontvangst. 
  • Wil je de koopovereenkomst ontbinden dan kan je dit kenbaar maken door het Europese modelformulier te printen, in te vullen en bij te sluiten bij je retourpakket.
  • Je kan het ontbinden van de koopovereenkomst op verschillende wijze kenbaar maken, telefonisch via +31 115 728 567 of via het contactformulier. Vanaf het moment dat je ons op de hoogte hebt gebracht van je verzoek tot ontbinden van de aankoop heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling retour te sturen. Gebruik altijd de originele verpakking om je bestelling te retourneren. 
  • Retourneren via één van onze winkels  of via PostNL is gratis. Geef je het pakket af bij PostNL, dan ontvangt je een 3S-code waarmee je de retourzending kunt volgen tot het bij ons afgeleverd is. Stuur je een pakket retour vanuit overige landen retour dan zijn de kosten voor eigen rekening. Retour sturen is voor eigen risico. Ons retouradres is: 
Retour vanuit Nederland Retour vanuit overige landen
De Splenter Schoenen | Retouren
Antwoordnummer 7065
4530 PB Terneuzen
De Splenter Schoenen | Retouren
Polenweg 12
4538 AP Terneuzen

 


4. Mag een artikel dat ik in de SALE heb gekocht ook retour?

Voor artikelen die afgeprijsd zijn, gelden dezelfde voorwaarden voor retourneren. 


5. Ik heb mijn artikel ontvangen, maar deze is beschadigd. Wat nu?

Al onze artikelen worden zorgvuldig gecontroleerd op kwaliteit. Mocht je toch een artikel krijgen dat beschadigd is, en je hebt dit nog niet gedragen of gebruikt, meld de klacht dan zo snel mogelijk via het contactformulier. Maak foto's van de klacht en voeg deze bij. Wij zullen zo snel als mogelijk een passende oplossing aanbieden. 


6. Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik bestelde. Wat nu?

Al onze artikelen worden zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd voordat wij ze voor je verpakken en verzendklaar maken. Mocht je desondanks toch een artikel ontvangen hebben dat je niet besteld hebt, en je hebt dit nog niet gedragen of gebruikt, meld dit dan zo snel mogelijk via ons contactformulier.

Maak één of meer foto's waarop duidelijk herkenbaar is dat je een ander artikel hebt ontvangen dan je bestelde en voeg deze bij. Wij zullen zo snel mogelijk een passende oplossing aanbieden. 


7. Kan ik mijn online bestelling omruilen?

Omruilen voor een andere kleur of maat geldt als een nieuwe bestelling. Ga naar onze webshop en bestel direct online je nieuwe keus. Doorloop het bestelproces en kies je betaalmethode. Heb je liever persoonlijk advies, kom dan naar één van onze winkels. Onze deskundige medewerkers helpen je graag bij het maken van de juiste keus. 

Na ontvangst van je retourzending wordt het pakket gecontroleerd. Is je bestelling in goede orde retour ontvangen, wordt het artikel gecrediteerd/terugbetaald via dezelfde betaalmethode die je hebt aangegeven bij het plaatsen van je bestelling. Wij streven ernaar om dit dezelfde dag af te handelen, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen. 



Voordelen collecties

Uitstekende pasvormen
Grote collectie
Exclusief aanbod

Voordelen webshop

Gratis verzending vanaf € 75
Gratis retourneren
Verzending: 1-3 werkdagen
Niet goed, geld terug

Voordelen winkels

Persoonlijk advies
Gezellige sfeer
Groot aanbod

 Wil je bericht over acties en nieuws? Schrijf je dan hier in:


Trustpilot
© 2017 De Splenter Schoenen Noordstraat 69-75 4531 GD Terneuzen +31 115 728 567 info@desplenterschoenen.nl
KvK 21007186 BTW NL005263785B01 vacatures maattabel algemene voorwaarden sitemap Quoted: Websites met méér
De Splenter Schoenen maakt gebruik van cookies. Meer informatie    Melding sluiten